نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

آزمایشگاه کانی شناسی و بلور شناسی

آزمایشگاه کانی شناسی و بلور شناسی


 

عنوان آزمایشگاه

آزمایشگاه کانی‏شناسی و سنگ‏شناسی

مسئول مربوطه

شماره تماس

ایمیل

رقیه توکلی

36137644

tavakkoli_r@yahoo.com

 

شرح خدمات: 

آزمایشگاه کانیشناسی و سنگ شناسی بخش علوم زمین، آزمایشگاهی آموزشی- پژوهشی است که به 20 میکروسکوپ پلاریزان جهت بررسی برش نازک سنگ ‏ها در نور پلاریزه مجهز است. 7 تا از این میکروسکوپ‏ ها مجهز به نور انعکاسی نیز هستند. یکی از میکروسکوپ ‏ها به دوربین متصل است که در کلاس‏های آموزشی و تهیه عکس برش‏ های نازک و صیقلی به کار میرود. تعداد 2 عدد میکروسکوپ بینوکولار نیز در این آزمایشگاه وجود دارد که برای جداسازی نمونههای خرد شده از آن استفاده میشود. در این آزمایشگاه برش ‏های نازک نمونه‏ های مختلف سنگی نگهداری می‏شود که در کلاس‏های آموزشی، این برش ‏ها برای آموزش به دانشجویان نشان داده می ‏شود. همچنین نمونه دستی سنگ‏ های آذرین، رسوبی و دگرگونی و کانی‏ ها نگهداری می ‏شود. این نمونه‏ های که از نقاط مختلف ایران جمع آوری شده است، جهت آموزش به دانشجویان کارشناسی استفاده می‏ گردد.

فعالیت‏های این آزمایشگاه شامل موارد زیر می‏شود:

  • برگزاری واحدهای آزمایشگاهی دروس کانی‏ شناسی، بلورشناسی نوری، سنگ ‎شناسی آذرین، رسوبی و دگرگونی و زمین ‏شناسی اقتصادی در مقطع کارشناسی.
  • امکان مطالعه برش ‏های نازک میکروسکوپی سنگ‏ها و کانی‏های غیرفلزی در نور پلاریزان، کانیهای فلزی در نور انعکاسی، میانبارهای سیال و فسیلها برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در راستای انجام پروژه پایان‏ نامه،
  • امکان بازدید مدارس مختلف در مقطع ابتدایی تا دبیرستان برای آشنایی دانش ‏آموزان با رشته زمین‏ شناسی که در ضمن بازدید از این آزمایشگاه، نمونه‏ های متفاوت سنگی را مشاهده می ‏نمایند.